(+ 48) 42 663-77-33
biuro@rotwl.pl

Zapraszamy na live streaming premiery baletowej Teatru Wielkiego w Łodzi

Wraz z Teatrem Wielkim w Łodzi serdecznie zapraszamy na pierwszą w tym sezonie premierę baletową – niecodzienny spektakl baletowy składający się z dwóch części: HUBRIS i FACE THE TRUTH.  Nieoczywiste treści w połączeniu z dynamiką tańca współczesnego i elektryzującą ekspresją tancerzy to siła nadchodzącej premiery, a streaming live pozwoli zachować autentyzm dzieła. Bezpłatny live streaming odbędzie się w sobotę, 30 stycznia o godz. 18:00 na stronie http://www.operalodz.com/

HUBRIS część pierwsza – chor. Joshua Legge do muzyki ALDER & ASH – ADRIAN COPELAND – to abstrakcyjny spektakl baletowy nawiązujący do mitycznych postaci – Dedala i Ikara, traktujący o szczególnym rodzaju pychy, która przyczyniła się do upadku Ikara. Twórcą choreografii jest solista baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, Joshua Legge.

„Istotą tego baletu jest współczesna, abstrakcyjna forma. Fabuła jest tylko punktem odniesienia, nie zaś kluczem do interpretacji” – mówi choreograf.

Joshua Legge urodził się w Australii. Uczył się w Alegoria Dance Studios. Szkolił swoje umiejętności w English National Ballet w Londynie. Występował w teatrze w Rumunii – Teatrul de Balet Sibiu, tam w ciągu dwóch lat stworzył m.in. następujące solowe role –  Aleksieja Wrońskiego („Annia Karenina”); Księcia w „Paquicie”; Tristana w „Tristanie i Izoldzie”. Dla tego teatru przygotował również kilka autorskich pokazów choreograficznych.

W 2017 roku Joshua dołączył do Baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. W sezonie 2019-2020 awansował do roli solisty. Na deskach tego teatru został doceniony m.in. jako: Podpalacz ( w „Ziemi obiecanej”, chor. Grey Veredon); Beethoven-Geniusz („Cisza”, chor. Ivan Cavallari); Zorba („Grek Zorba”, chor. Lorca Massine).

FACE THE TRUTH – „Zmierzyć się z prawdą” – część druga  w choreografii Grzegorza Brożka do muzyki Cezarego Kurowskiego, w symboliczny sposób przekazuje emocje i treści, demaskując hipokryzję. Przesłanie libretta każdy z odbiorców będzie mógł odnieść do siebie oraz ludzi, którzy go otaczają. Jacy jesteśmy naprawdę? Czy w pełni zdajemy sobie sprawę z tego, że prędzej czy później każdy z nas zmierzy się z własnym sumieniem i prawdą? Ona wciąż istnieje – w głębi duszy, chce nas prowadzić, a jednak coraz częściej zatajamy ją przed innymi, a co gorsza – przed samym sobą.

Przedstawienie odważnie porusza egzystencjalne problemy tkwiące w każdym z nas. Trudny okres pandemii sprawia, że coraz częściej dochodzi w ludziach do wewnętrznej konfrontacji. Dlatego też w obecnych czasach jest to bardzo ważny spektakl.

Grzegorz Brożek ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Olgi Sławskiej – Lipczyńskiej w Poznaniu i podjął pracę w Operze Nova w Bydgoszczy jako tancerz koryfej by w 2009 roku otrzymać promocję na solistę baletu. W 2012 Rozpoczął pracę w Teatrze Muzycznym w Poznaniu jako solista baletu. Dwa lata później podjął pracę w Teatrze Wielkim w Łodzi na stanowisku tancerz koryfej. Już będąc uczniem szkoły baletowej uczestniczył w spektaklach baletowych i koncertach. Kreował wiele pierwszoplanowych ról takich, m.in.:  Lorenzo w spektaklu „Don Kichot” (chor. Aleksander Polubentsev), Macocha w „Kopciuszku” (chor. G. Madia), Zucker w „Ziemi obiecanej” (chor. G. Veredon). W swoich choreografiach bazuje na silnej technice tańca klasycznego, która jest podstawą pracy przy tworzeniu choreografii.

Spektakl jest połączeniem nurtu klasycznego ze współczesnym, zarówno pod względem choreografii, jak i specjalnie skomponowanej przez Cezarego Kurowskiego muzyki, złożonej z dwóch przenikających się warstw – orkiestrowej i elektronicznej.

„Face The Truth” będzie kolejnym już projektem Grzegorza Brożka i Cezarego Kurowskiego. Jednym z ważniejszych w ostatnim czasie było stworzenie bezprecedensowego wirtualnego spektaklu baletowego pt. „Separated life” (kwiecień 2020), który cieszył się ogromnym zainteresowaniem zarówno publiczności jak i mediów w całej Polsce. Do wcześniejszych sukcesów choreograficznych Grzegorza Brożka należy również m.in. spektakl „Faustus”, który wystawiony został w pracowni malarskiej (modelatorni), z wykorzystanie niecodziennej przestrzeni do zaprezentowania własnej choreografii.

Źródło informacji: http://www.operalodz.com/Premiera_baletowa_-_live_streaming_juz_w_najblizsza_sobote,31,1424